Se, että itse kirjoittaa blogia, ei varmaankaan vaikuta siihen, minkä verran käy lukemassa muiden blogeja. Muutamien taksiblogien lisäksi en lueskele kuin muutamaa blogia. Mainostan tässä niistä kahta.

Säännöllisesti käyn kurkkimassa oikeastaan vain yhtä blogia: Annin sarjakuvablogia. Olen törmännyt matkan varrella muutamiin muihinkin sarjakuvatyyliin tehtyihin tai piirrettyihin blogeihin, mutta ne tosin eivät pidätelleet luonaan kahta ruutua kauempaa. Annin blogiin jäin kiinni heti ensisilmäyksellä.

Sen lisäksi, että blogi ja sen piirrokset ovat hyvin sympaattisia, ne ovat myös mielenkiintoisia, sympaattisia, taidokkaita, sympaattisia ja... (äh, sori, mun sanavalikoima on tänään vähän lamaannuksissa) sellaisia, että ne voisivat olla vaikka jostain Astrid Lindgrenin kirjasta. Diggaan siis Annin piirrosjälkeä, eikä juttujen sisältökään mistään surkeimmasta päästä ole. =)

1855566.jpg

Toinen, jota joskus käyn vilkuilemassa on Aasiakas.net. Siinä tosin ärsyttää sellainen, että vaikka blogin idea on kirjoittaa asiakaspalvelussa kohdatuista typeristä asiakkaista, monesti kirjoitukset kertovat enemmän asiakaspalvelijasta ja hänen soveltumattomuudestaan alalle. Siellä on esimerkiksi kirjoituksia, joissa asiakaspalvelijoita risoo yli kaiken se, että asiakas yrittää olla huumorintajuinen tai vitsikäs - ikään kuin asiakas tarkoittaisi sillä jotain aivan ylimaallisen pahaa.

Toinen yleinen purnausaihe on sellainen, jossa jotain elektronista vimpainta myyvää aspa-heppulia riepoo aivan suunnattomasti se, kun asiakas kysyy tuotteesta jonkun tyhmän kysymyksen - kaikkien kun pitäisi olla insinööritasoisia asiantuntijoita, joille asiakaspalvelija vain myy tuotteen ts. ojentaa ja rahastaa. Mitäs virkaa sillä myyjällä on, jos siltä ei saa kysyä sitä mitä ei itse tiedä.

Tulee sellainen fiilis, että kun sitä joskus tulevaisuudessa varmastikin on ostamassa digi-TV:tä, niin ei varmaankaan uskalla myyjältä kysyä, että "onko tämä tv tarkoitettu kaapeliverkkoon", vaan sitä ostaa jonkun ja toivoo, että tärppäisi kerralla, ettei tarvitsisi turhaan ostaa toista ja yrittää sitten myydä sitä tarpeetonta huutonetissä, ettei se myyjä tykkäisi kyttyrää ja sitten kirjoittaisi illalla suunniltaan ollessaan nettiin, että "taas kävi s******n typerä aasiakas kyselemässä typeriä!"

Osa kirjoituksista on toki sellaisia, joissa asiakkaat voisi surutta vielä saunan taakse. Asiakas kun ei ole suinkaan aina oikeassa, vaan ainoastaan silloin kun ei ole väärässä