Olinpa unohtaa mainita: Olin joku aika sitten kirjoittanut hankaluuksista Pasilan Shellillä. Tavoistani poiketen kirjoitin Shellin nettisivujen kautta palautetta asiasta. Viestini sisältö oli se, että kerroin toimimattomasta automaatista, henkilökunnan toiminnasta ja siitä, että kommentti automaatin toimimattomuuteen oli se, että "ei se ole toiminut pitkään aikaan". Yritin korostaa viestissäni sitä, etten niinkään ollut pahoillani henkilökunnan käytöksestä, vaan että pointtini on se, että toki laitteet voivat mennä epäkuntoon, mutta siitä pitäisi tiedottaa asiakkaalle, jotta asiakas voi toimia sen mukaan. Ja varsinkin jos automaatti "ei ole toiminut pitkään aikaan", olisi sen lapun viemiseen ollut varmasti aikaa. Mainitsin myös sen, että tarvitsin kuitin, koska tankkasin taksia.

Kirjoitin ihan asiallisesti, en ollenkaan kiihkomielisesti tai paatoksella, tai huutanut räkä poskella 'et kyttä on natsisika'.

Ja kas kummaa, Shelliltä tuli seuraavana päivänä vastaus:

"Olemme todella pahoillamme, että teidän ongelmaanne ei olla asemallamme
heti tartuttu ja henkilökunta ns. laiminlyönyt palvelua.
Henkilökunta, joka Teitä palveli on osoittanut todella epäasiallista
toimintaa ja ryhdymme selvittämään mistä tällainen käytös johtuu.
Kyseinen automaatti on todellakin temppuillut nyt viime viikkoina todella
paljon ja tällä hetkellä on taas toiminnassa."

Viesti tuntui niin "jyrkältä", että teki melkein mieli lähettää viestiä takaisin, että "hei, hei, ei se nyt noin paha juttu ollut". Varsinkin kun "Teitä" oli kirjoitettu ihan isolla alkukirjaimella.

Mutta olipa siitä palautteestani sitten hyötyäkin, jos kerran jo pitkän aikaa toimimaton automaatti korjattiin saman tien. En tiedä sitten, että pitäisikö tässä sitten ruveta kansalaisvaikuttamaan enemmänkin, jos sillä kerran on tällainen teho! Pitänee väsätä kirje liikenneministerille ja patistaa noiden talvinopeusrajoitusten järkeistämiseen. Valta, aah, mikä ihana tunne!!! MUAHAHAAHAAA!!!