Ei noita rasittavia asiakkaita ole onneksi ihmeemmin kertynyt, mutta oli tässä kerran sellainen kohtalaisen rasittava nainen:

Aamuyön tunteina tuli rautatieaseman tolpalta kyytiin kaksi miestä ja nainen. Siinä sitten ladeltiin osoitteet: yksi Kallioon, yksi Tapanilaan ja nainen Vantaalle. Tosin nainen aloitti heti parkumisen, ettei hänellä ole rahaa, eikä hän pääse ikinä kotiin. Miehet eivät ilmeisesti olleet varsinaisesti naisen kavereita, vaan nainen oli vain lyöttäytynyt näiden seuraan illan mittaan, eivätkä hekään aikoneet kustantaa lähes tuntemattoman naisen matkaa Vantaalle (mitä nainen oli ehkä olettanut). Nainen vonkui, että minun pitäisi ajaa hänet Vantaalle poliisilaitokselle, koska hänellä ei ole rahaa. Sanoin, että en minä häntä mihinkään Vantaan poliisilaitokselle lähde viemään, jos hänellä ei siihen ole rahaa.

- No, siksi juuri mut pitäisi viedä poliisilaitokselle, kun mulla ei oo rahaa, yhyhyyy, kätisi nainen.
- Ei poliisilaitos ole mikään pankki, sanoin. Ei ne maksa sun taksimatkoja.
- No mutta kun mut pitää viedä poliisille juuri SIKSI, että mä matkustan taksissa ilman rahaa, byhyhyy.
- Ymmärrä nyt, että sä et matkusta taksissa ilman rahaa. Mä en vie sua Vantaan poliisilaitokselle juuri siksi, kun sulla ei ole siihen rahaa. Mitäs menit paljastamaan rahattomuutesi. Mä en päästä sua tekemään mitään rikosta, niin ei sulla ole mitään asiaa sinne poliisilaitokselle.

Naisen mielestä olin erittäin velvollinen viemään hänet poliisilaitokselle hänen rahattomuutensa takia. Minä selvitin ja selvitin, että taksilla ajetaan vain korvausta vastaan ja koska tiedän, ettei hänellä ole pennin latia, en aio häntä kuljettaa mihinkään. Ei takseilla ole sellaista velvoitetta, että rahattomia ihmisiä pitäisi viedä poliisilaitoksille. Mitä siitäkin tulisi, jos kyytiin hyppäisi tyyppi, joka ilmoittaisi:
- Mulla ei hei sitten ole rahaa. Vie mut Kuusamon poliisilaitokselle.

Miehet olivat aika tympääntyneitä naiseen ja siihen, että tämä on kuluttanut rahansa ravintolassa ja yrittää sitten loisia muiden mukana. Nainen jatkoi sitä poliisilaitosvonkumista. Yritin vääntää mukana olleesta rautalangasta hänelle sitä, ettei homma toimi niin, että jos sattuu olemaan rahaton, voi hypätä taksiin ja pyytää ajamaan poliisilaitokselle, ikään kuin antautumaan. Selitin, että hän voi ehkä mennä sinne vonkaamaan rangaistusta itselleen, mutta taksia siellä ei makseta. Toistin toistamistani, etten lähde kuskaamaan häntä, kun kerta tiedän rahattomaksi. Minä en saa hänen poliisilaitokselle joutumisestaan minkäänlaista maksun korvaavaa henkistä tyydytystä.

Miehet yrittivät selvittää, että onko naisella edes sen verran rahaa, että hän voisi mennä aamubussilla Vantaalle, mutta nainen ilmoitti ykskantaan, ettei hän kulje bussilla. Oli pakko kommentoida, että rahattomana on vaikea rehvastella taksilla kulkemisen puolesta, ja että se valinta olisi kannattanut miettiä siinä vaiheessa kun niitä rahojaan kulutteli ravintolassa. Nainen vain vollotti, ettei hän pääse ikinä kotiin.

Vantaan poliisin perään parkuminen vaihtui siihen, että veisin hänet lähimmälle poliisilaitokselle. Sanoin, ettei käy. Rahatonta en ajeluta edes lähimmälle poliisilaitokselle.
- Niin niin, mutta siksi juuri poliisiasemalle, kun mulla ei ole rahaaaaaaa... yhyyyy yhy-hyy, en pääse ikinä kotiin... buaaaaaaaaa....
Ehdotin, että hän voi lähteä tallustelemaan kohti Pasilan poliisitaloa ja toivoa, että matkalle osuu joku poliisiauto, mutta kerroin kyllä myös, ettei poliisi ole mikään rahattomien taksi. Heillä on parempaakin tekemistä kuin lähteä kuskaamaan yhtä edesvastuutonta aikuista Vantaalle.
- Ehkä ne voi korkeintaan viedä sut yöpymään johonkin juoppojen selviämisasemalle.
- BUAAAAAA, mä en halua mihinkään selviämisasemalle... buaaaa... mä en ikinä pääse kotiin buaaaaaa... mä haluan kotiin taksilla.... buaaaaaaa!!

Lopulta lopulta lopulta miehet saivat puhuttua naisen siihen, että hän jää ensimmäisen miehen luo yöksi ja lähtee aamulla bussilla kotiin tai hankkii jonkun kaverinsa hakemaan jos ei bussiin kykene. Mies lupasi tarvittaessa lahjoittaa bussirahan. Tapanilassa asuvan miehen luo nainen ei voisi tulla, koska olisi ehkä vaikeaa selittää yövieraaksi tuleva parkuva vieras nainen vaimolle ja lapsille.