Mulla on leipätyökollegani kanssa menossa hurjan kova ”parempi ihminen” –kilpailu. Kilpailussa mitellään sillä, että kummalla on enemmän julkkiskontakteja. Pelkkä ”olen nähnyt Stingin keikalla” ei riitä, vaan tarvitaan joku juju tyyliin ”Presidenttinä ollessaan Martti Ahtisaari kätteli minua ja kiitti musiikista”. Kilpailun kovetessa tosin juttu levisi perheenjäseniin ”isäni on lyönyt Brigitte Bardot’n poikaystävää turpiin” ja lopulta muihin sukulaisiin ”vaarini on tavannut Martin Luther Kingin” ja nyt olemme vaiheessa ”serkkuni on pessyt Aatos Erkon lautasen”. Kilpailu on siis silmittömän kovaa,  armoa anneta eikä kiveäkään jätetä kääntämättä. Työkaverini työhuoneen seinällä roikkuivat listamme, joita täydennettiin sen mukaan, kun tarvetta tuli. Minun listani oli nelisivuinen, kollegani mitätön pari sivua täytettynä yritelmillä, kuten ”olen ollut Klonk-bändin kitaristin siskon kanssa samassa leikkikoulussa” ja muuta never-heard –skittiä. Että terveisiä vaan A:lle sinne ulkomaahan!! =)

Kilpailussa on nyt sellainen vaihe, että työkaverini lähti ulkomaille vuodeksi kerätäkseen jotain murusia listaansa (”olin samalla laivalla, jolla Kirgisiassa tosi tunnetun näyttelijän veli meni naimisiin…”).

Minä päätin vastaiskuksi ruveta ajamaan taksia, koska julkkiksetkin ajavat taksilla. Toistaiseksi kyytiini on osunut vain eräs laulaja-näyttelijä, kategoriaan ”turhat julkkikset” kuuluva neito, sekä jo aiemmin blogissa mainittu politiikan ja talouselämän vaikuttaja.